المنت صنعتی

المنت ها به عنوان یکی از وسایل مهم در تولید گرما می توانند بخشی از صنعت باشند و از آن ها به عنوان المنت صنعتی نام برده شود.

صنایع مختلف برای اهداف متفاوتی کار می کنند و سیستم های تولید آن ها نیز با هم فرق دارند.

همین امر باعث شده است تا در جاهایی که به تولید گرما از طریق وسایل مختلف مانند المنت ها نیاز داریم، بتوانیم از انواع المنت های صنعتی که در دسترس هستند استفاده کنیم.

المنت صنعتی نیز مانند دیگر المنت های موجود در بازار وظیفه ی تغییر انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی را به عهده دارد.

ویژگی های ساختاری و فنی المنت صنعتی باعث شد است تا از آن در صنایع مختلف استفاده شود.

با توجه به اینکه محیط و نوع کارایی و خط تولید هر صنعت ممکن است تفاوت هایی با دیگر صنایع داشته باشد، می توانیم شاهد تنوع المنت های صنعتی در این زمینه باشیم.

به همین دلیل است که صنایع مختلف برای استفاده از انواع المنت های صنعتی بهتر است ابتدا اطلاعاتی مفیدی درباره ی هر کدام به دست آورده و سپس برای خرید و استفاده از آن المنت اقدام نمایند.

انواع المنت صنعتی

همانطور که گفته شد شاهد تنوع المنت های صنعتی در محیط کارخانه ها هستیم.

این کار باعث می شود تا با انتخاب بهترین و مناسب ترین المنت، بهره وری سیستم و کارخانه افزایش یابد.

المنت سرامیکی

یکی از انواع المنت صنعتی، المنت های سرامیکی هستند که در صنایع تزریق پلاستیک، صنایع ذوب، صنایع آلومینیوم و … کاربرد بیشتری دارند.

با توجه به اینکه در این صنایع از لوله های مختلف با قطر های متفاوت استفاده می شود، المنت سرامیکی به عنوان یک المنت صنعتی به صورت استوانه ای روی سیلندر ها و لوله ها نصب می شود.

المنت های سرامیکی می تواند در حین انجام کار دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد را نیز تجربه نموده و از این طریق به انجام فرآیند های مختلف در صنایع مورد نظر کمک نماید.

المنت میله ای

یکی دیگر از انواع المنت صنعتی می باشد که از آن در محیط هایی با ضریب خط بالا استفاده می کنند.

برای ساخت المنت های میله ای از مواد اولیه ی فولادی که به هیچ وجه زنگ نمی زنند استفاده می شود.

کاربرد این المنت ها بیشتر در فرآیند هایی مانند گرمایش آب، روغن، انواع گاز ها و انتقال حرارات با ایجاد جریان گرمایی بسیار زیاد می باشد.

المنت ریخته گری

یکی از صنایعی که به استفاده از المنت صنعتی برای بهبود روند کاری خود نیاز مبرم دارد، صنعت ریخته گری می باشد.

تنوع و طول عمر بالای این المنت ها باعث شده است تا معمولاً شرکت های سازنده آن ها را بر طبق نیاز و سفارش مشتری تولید نمایند.

این المنت ها را می توان با دوام ترین انواع المنت صنعتی موجود در بازار دانست از طریق آب، روغن و یا هوا خنک می شوند.

المنت تسمه ای

این نوع المنت ها در حالت ها و اندازه های مختلف ساخته شده و برای برطرف کرد نیاز های حرارتی صنایع مختلف تولید می شوند.

قیمت المنت صنعتی می تواند با توجه به ویژگی ها و نوع کارکرد هر المنت با هم متفاوت باشد. البته خرید المنت های صنعتی به صورت کلی می تواند بهترین راه برای مدیریت هزینه های بسیاری از صنایع باشد.

المنت صنعتی کمربندی چیست؟

المنت صنعتی کمربندی که نام دیگر آن المنت حلقه ای یا تسمه ای می باشد، مثل سایر المنت ها عموما از جنس کروم، نیکل، میکا، استیل و غیره ساخته می شود.

اما نوع و کاربرد این نوع المنت با المنت هایی که قبلا به آنها اشاره شد متفاوت است. اغلب از المنت کمربندی در صنایع بسته بندی مواد غذایی، و همچنین دستگاه های تزریق پلاستیک استفاده می شود.

المنت کمربندی ابعاد و اندازه های مختلفی دارد که بسته به نوع کابرد آن متفاوت است. اساسا از المنت صنعتی کمربندی برای گرم کردن مخزن های استوانه ای، صنایع ذوب و تزریق آلومینیوم استفاده می شود.

المنت صنعتی استخری و کاربرد آن

المنت صنعتی استخری همانطور که از اسمش پیداست در استخر و گرم کردن جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از استخر و جکوزی این روزها بسیار پر طرفدار است.

اما استخر داران و صاحبان مجموعه های ورزشی برای گرم کردن محیط و آب استخر از چه چیزی باید استفاده کنند؟

دمای آب مناسب برای استخر حدود ۲۸ درجه و برای جکوزی حدود ۴۲ درجه می باشد. حفظ دمای آب در این محدوده ضروری است.

زیرا بیشتر دما باعث تبخیر بیشتر آب شده و دمای کمتر نیز برای استفاده کنندگان مطلوب نخواهد بود. زیرا یکی از لازمه های استخر بالا بودن دمای آب برای افزایش جریان خون در بدن است.

المنت صنعتی میکا چیست؟

ساختار اصلی المنت صنعتی میکا، همانطور که از نامش پیداست، از میکا تشکیل شده است. اما اصلا میکا چیست؟

در اصل میکا نوعی کانی است که ماهیت ورقه ای دارد و از این کانی برای تولید ورقه های میکا استفاده می شود. این ورقه ها به صورت های متعددی از جمله ورقه های سخت و یا انعطاف پذیر تولید می شوند.

از این ورقه ها در ساخت المنت های صفحه ای از جنس میکا استفاده می شود. میکا ماده ای تقویت کننده و عایقی قوی بوده و همچنین مقاومت بالایی دارد.

بر خلاف ظاهر صفحه ای و سبک آن در برابر حرارت مقاومت زیادی داشته و از این رو عمر آن طولانی است. این نوع المنت ها می توانند گرما را به سرعت انتقال داده و از این رو، المنت را سریع خنک کنند.

المنت صنعتی سرامیکی چیست؟

المنت سرامیکی یکی دیگر از محصولات تولید شده در  شهاب المنت می باشد. اما در ابتدا اجازه دهید توضیح مختصری در مورد این نوع المنت صنعتی ارائه دهیم.

این نوع المنت یک قطعه از جنس سرامیک بوده و مقاومت فوق العاده ای دارد. اولین ویژگی ای که باید از این نوع قطعات بدانید این است که مقاومت حاصل از جریان الکتریکی در سرامیک منجر به تولید حرارت می شود که این حرارت باعث گرم شدن محیط و سطوح خواهد شد. از این رو، این قطعه می تواند انرژی مورد نیاز را تولید کند.

المنت صنعتی استیل چه کاربردی دارد؟

امروزه همه ما با انواع المنت صنعتی استیل در وسایل خود سر و کار داریم و کم و بیش با آن آشنایی داریم. این ابزار حرارتی کاربرد فراوانی در زندگی روزمره ما دارد.

المنت های صنعتی استیل که عمدتا از نوع میله ای می باشند از جدید ترین و مدرن ترین انواع المنت هستند.

از آنجایی که از ترکیب و آلیاژی مقاوم در ساخت این محصول استفاده شده بنابراین به خوبی جای خود را در بازار فعلی پیدا کرده و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

بله برای تمامی شهر ها و شهرستان ها از طریقه پست تیپاکس و یا باربری ارسال داریم.

بله میتوانید به آدرسی که در سایت هست تشریف بیارید.

بله قابل تولید هستند

المنت های سرد خانه معمولا از جنس استیل میباشد که ما در شهاب المنت میتوانیم از
قطر ۶ تا ۳۰ میلیمتر
طول ۲۰ تا ۶۰۰ سانتی متر
و توان ۲۰ تا ۴۰۰۰ وات تولید کنیم

برای تهران از طریق پیک ارسال داریم

شهاب المنت دارای حدود ۳۰ سال تجربه در امر المنت سازی میباشد که فروش بدون واسته از طریق سایت را فراهم کرده و کالا های ما از ۳ ماه تا ۱ سال گارانتی دارد

بله برای دستگاهایی مثل اتو های صنعتی ،دستگاه های چاپ روی لباس و… تولید داریم

خیر المنت ها قابل تعمیر نیستند مگر در موارد خاص که بستگی به نوع المنت دارد

پرداخت هزینه یا به صورت کارت به کارت یا به صورت نقدی و حضوری میباشد

بله برای محیط های اسیدی از المنت هایی با جنس استیل ۳۱۶ که ضد خورندگی میباشد استفاده میکنیم

برای کوره هم تولید داریم بستگی به نوع استفاده شما قابل سفارش میباشد بسته به ولتاژ ، توان ، ابعاد ،شما داره