در صنعت و یا محیط های خانگی از انواع مختلف المنت ها مانند المنت سرامیکی برای کاربردهای مختلف استفاده می کنند.

المنت ها به دلیل اینکه انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند و نیاز به تولید گرما در محیط های خانگی و یا صنعتی باعث شده است تا کاربرد های بسیاری زیادی در زندگی روزمره ی افراد پیدا کنند.

المنت سرامیکی

المنت سرامیکی قطعه ای است که از یک سرامیک داخلی و یک پوشش فلزی تشکیل شده است.

مقاومتی که در درون سرامیک داخلی المنت به وجود می آید باعث می شود تا انرژی الکتریکی به گرمایی تبدیل شده و از این طریق انرژی مورد نیاز تامین شود.

به همین دلیل است که المنت های سرامیکی را با توجه به نوع مقاومتی که دارند و تولید گرما می کنند می توان در محیط های مختلف استفاده نمود.

المنت سرامیکی فنر دار

این المنت ها از جنس سرامیک بوده که ۱۲ عدد سیم المنت فنر شده از داخلش رد میشه که دمای حدود ۱۲۰۰ درجه را میدهد

  • از این نوع بیشتر برای گرمایش محیط و داخل لوله ها به کار میرود

این ول عمر بالا به دلیل استفاده از جنس سرامیک در ساختار محصول می باشد که می تواند باعث کاهش هزینه ها و بالا رفتن عمر دستگاه ها مختلف نیز شود.

یکی دیگر از مزایای المنت سرامیکی را می توان عدم آتش سوزی این المنت ها در تماس با مواد و وسایل اشتعال آور می باشد.

با توجه به اینکه المنت های فلزی به راحتی هنگام تماس با وسایل مختلف می توانند باعث ایجاد آتش سوزی شوند، از المنت های سرامیکی در محیط استفاده می شود تا از این طریق ایمنی محیط افزایش یابد.

استفاده از سرامیک در ساختار این المنت ها باعث شده است تا حرارت تولید شده توسط آلیاژ داخلی محصول به مساوات بین قسمت های مختلف پخش شود و از این طریق باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی شود.

مقاومت بالای المنت های سرامیکی باعث شده است تا آن ها فقط از طریق وارد نمودن فشار بسیار بالا و وارد کردن ضربه ی مستقیم دچار خرابی و نقص شوند.

به دلیل استفاده از یک هسته ی نیکل کروم می توان نحوه ی کارکرد المنت سرامیکی را شبیه به المنت های کویل هیتر دانست.

استفاده از یک یا چند لایه ی سرامیکی بر روی آلیاژ نیکل کروم در ساختار این المنت ها باعث می شود تا گرما به صورت مساوی در محیط های مختلف پخش شود.

المنت سرامیکی به دلیل مزایا و ویژگی هایی که دارد در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از المنت های سرامیکی در صنایعی مانند تزریق پلاستیک برای حرارت دادن به میله ها و لوله ها می باشد.

از دیگر موارد کاربرد المنت سرامیکی می توان به استفاده در سشوار های صنعتی دانست.

مهم ترین دلیل اینکار طول عمر بالاتر این المنت ها نسب به سایر المنت ها می باشد که باعث می شود دستگاه برای مدت زمان بیشتری کارایی خود را حفظ نموده و البته در هزینه های شرکت و صنایع نیز صرفه جویی شود.

مزایای المنت سرامیکی

المنت سرامیکی به دلیل جنس و نوع طراحی که دارد، مزایای بسیار زیادی برای مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، به دنبال خواهد داشت.

اولین مورد از مزایای المنت سرامیکی را می توان طول عمر بالای آن دانست.