سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) :

استفاده ای که از سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) می شود برای عنصر الکتریکی است.

از این سیم برای ساخت المنت و یا دستگاه های برش حرارتی استفاده می شود، البته مقاومت هایی که در این سیم وجود دارد بسیار متنوع می باشد و هر یک از آنها توان گوناگونی دارند.

این سیم ها به صورت متری به فروش می رسند و شما هر اندازه ای از سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) ا بخواهید می توانید تهیه کنید. این سیم ها در مقطع گرد قرار می گیرند و سایزهای گوناگونی دارند.

پوشش دهی سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) تا ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد می باشد.

در بیشترین مواردی که از این سیم استفاده می کنند کوره های برقی، کوره های آزمایشگاهی، کوره های خم کن شیشه و … می باشد.

یکی از ویژگی های اساسی این سیم که در واقع به این دلیل از آن استفاده می کنند این است که حرارت را به خوبی می تواند تحمل کند، چرا که مقاومت آن بسیار بالا و عالی می باشد.

در تمامی المنت های حرارتی از این سیم استفاده می کنند، توان آنها متفاوت می باشد و هر یک را که بیشتر با المنت و دستگاه شما سازگاری دارد را باید انتخاب کنید.

آلیاژ مقاوم سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) :

آلیاژهایی که در سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) وجود دارد مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل از آنها در برنامه های کاربردی استفاده می کنند، در این برنامه ها حداکثر دمایی که باید وجود داشته باشد تا ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد است.

از آنجایی که آلیاژهای درون این سیم بسیار قوی هستند و دارای مقاومت بالایی می باشند، نسبت به آلیاژهای آلومینیوم و آهن بسیار مشهورتر می باشد، چرا که قدرت خزش آنها بسیار بیشتر از دیگر آلیاژها است.

آلیاژهایی که درون سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) وجود دارد نسبت به دیگر آلیاژها بهتر می توانند در دماهای بالای طولانی مدت قرار بگیرند، چرا که آلیاژ درون آنها مقاومت بسیار بالایی دارد.

آلیاژهای دیگر از آنجایی که مقاومت کمتری دارند در صنایعی که به نیروی حرارتی زیادی نیاز ندارند مورد استفاده قرار می گیرند.

اکسیدی که در درون سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) وجود دارد در دماهای بسیار بالایی تولید شده است و به همین دلیل به ورقه ورقه شدن و پوسته پوسته شدن بسیار حساسیت دارد.

آلیاژهایی که بالقوه بسته هستند و به خوبی نمی توانند در صنایع کاربردی داشته باشند را در دمای بسیار بالا قرار می دهند تا مقاومت آنها بالاتر رود و سپس در سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) از آن استفاده می نمایند.

اکسید درون این سیم خواص الکتریکی دارد و مانند یک عایق عمل می کند.

این سیم به خوبی می تواند عملکرد خود را انجام دهد ولی در محیط هایی که گوگرد وجود دارد مقاومت بسیار خوبی از خود نشان نمی دهد، چرا که گوگرد آلیاژهای درون آن را می خورد و موجب از بین رفتن مقاومت آن می شود

سیم المنت ( سیم کرم نیکل ) و سیم نسوز

سیم های المنت کروم نیکل در مقطع گرد و تخت در سایزهای مختلف همراه با مقاومتهای متنوع در اهم های مختلف . سیم المنت از جنس کروم نیکل بوده و براساس سایز بندی تا دمایی بالغ بر ۱۲۵۰ درجه سانتیگراد را پوشش می دهد

موارد مصرف :

کوره های برقی – کوره های آزمایشگاهی – کوره های خم کن شیشه و سیم های نسوز دو روکش که دارای یک روکش سیلیکون و یک روکش ابریشمی است و سیم های یک روکش فقط دارای روکش سیلیکون میباشد .