المنت یک رشته سیم نیمه هادی ، که به همراه مقاومت می باشد که از ویژگی های آن میتوان به تحمل جریان الکتریکی بالا و داغ شوندگی اشاره کرد. به عنوان مثال در صورتی که جریان الکتریکی بسیاری در یک سیم نازک به شکل المنت برقرار شود سیم در عرض چند ثانیه ذوب می شود منتها المنت ها این خاصیت را ندارند و میتوانند جریان زیادی را تحمل کنند بدون این که مشکلی برایشان پیش بیاید. بهتر است بدانید که جنس اصلی این محصولات از نیکل و نیکروم می باشد و شامل توان و یا قدرت های مختلف و گوناگونی می باشد. کاربرد بیشتر المنت ها در بخاری برقی ، آبگرمکن برقی ، سماور برقی ، چای ساز و اتوبخار می باشد همچنین از المنت های کوچکتر در سشوار مورد استفاده قرار می گیرند. جریان الکتریسیته توسط المنت با مقاومت الکتریکی مواجه می شود و در نتیجه منجر به گرم شدن می شود.در صورتی که به دنبال خرید المنت عمده می باشید ، میتوانید با کارشناسان شهاب المنت درتماس باشید.

خرید المنت عمده

عواملی که در کارکرد المنت ها تاثیر گذار می باشند

  1. جریان
  2. ولتاژ
  3. نوع مواد سازنده
  4. مقدار دمای عملیاتی
  5. قطر و طول المنت و…

منتها لازم به ذکر است که عامل های دیگری نیز وجود دارند که بر روی بعضی از المنت ها مورد استفاده قرار می گیرند.برای مثال المنت کویل هیتر یکی از آنها می باشد که در محیط هایی که به دمای بالا احتیاج می باشد از این محصول استفاده می شود.

کاربرد المنت

در صنعت نمیتوان از سیم المنت به تنهایی استفاده کرد چون احتمال برق گرفتگی وجود دارد و انتقال دما نیز کند تر صورت می گیرد که منجر به شکستگی سیم المنت می شود.سیم های المنت را با توجه به نوع استفاده داخل روکش های عایق شده قرار می دهند که منجر میشود انتقال دهی دما بهتر صورت بگیرد همچنین اتصال الکتریکی را به صفر برساند.

خرید المنت عمده

خرید انواع المنت عمده به همراه کاربردشان

  • المنت میله ای

این مدل از محصول ها یکی از پرکاربردترین نوع مابین سایر المنت ها می باشد ، که درسایز و ابعاد مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند همچنین شما میتوانید بنابر نیازی که از محصول دارید بهترین گزینه را تهیه نمائید.این مدل از المنت ها از روکش هایی مانند مس ، استیل ، تیتانیوم ساخته می شوند. برای اطلاعات بیشتر و خرید المنت عمده با کارشناسان ما در شهاب المنت تماس بگیرید.

  • المنت فشنگی

قطر المنت های فشنگی متغییر می باشند در صنایع های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای این مدل از المنت ها میتوان به قابل کنترل بودنشان توسط ترموکوپل های گوناگون و استفاده در فضاهای فشرده اشاره کرد.المنت فشنگی بیشتر در صنایع پلاستیک ، آزمایشگاهی ، تجهیزات پزشکی و.. مورد استفاده قرار می گیرد.

  • المنت تسمه ای

نام دیگر المنت های تسمه ای ، کمربندی و یا حلقه ای نیز می باشد که در مدل های متفاوت با پوشش های الکترو گالوانیزه و استیل تولید و عرضه می شوند که برای منتقل کردن حرارت مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر کاربردشان در صنایع ذوب آهن و تزریق آلومینیوم ، تزریق پلاستیک ، صنایع تولید و.. می باشد

  • المنت سرامیکی

در ساخت المنت های سرامیکی از عایق های الکتریکی سرامیکی استفاده می شود که بیشتر به صورت حلقه ای در بازار عرضه می شود

  • المنت کویل

المنت های کویل به دلیل انعطاف پذیری بالا و نیز کار کردن در دماهای بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد ، نسبت به بقیه ی المنت ها کاربردهای بیشتری دارند ؛ همچنین در دو نوع ترموکوپل دار و بدون ترموکوپل ساخته می شوند

  • المنت شیشه ای

به دلیل این که این المنت های شیشه ای از گاز هالوژن پر می شوند میتوانند دما را تا ۲۶۰۰ درجه سانتی گراد افزایش بدهند و بیشتر کاربردشان در آزمایش های تحقیقی در تغییر شکل های گرمایی و نیز صنایع گرمایش می باشد.

خرید المنت عمده

در صورتی که قصد خرید المنت عمده را دارید بایستی با کارشناسان ما در شهاب المنت در تماس باشید تا مناسب ترین قیمت عمده را در اختیار شما بگذارند.